PROJECTE

PROCURR

LLENGUA CATALANA I MATEMÀTIQUES

Metodologia

A Educació Infantil el treball és molt més global i aquestes dues àrees instrumentals es treballen integrades a les vivències dels nens/es. També es realitzen tallers de discriminació auditiva, ja que considerem fonamental en aquesta etapa educativa, la detecció precoç de retards de parla o llenguatge. L’atenció logopèdica, dins del grup classe, està dirigida a tractar fonamentalment aquests tres aspectes:

–          Nivell perceptiu de la parla: fonología

–          Nivell pràxic/psicomotor: fonética

–          Habilitats comunicatives

A Educació Primària el treball tot i ser força global, va evolucionant cap a l’especificació.

A les dues etapes educatives es treballa amb tot el grup clase i amb grups reduïts.

CAT

LLENGUA CASTELLANA

Metodologia

A l’Educació Infantil s’introdueix a nivell oral i fent un treball específic de sons i vocabulari. A l’Educació Primària es consoliden els sons i s’inicia l’escriptura. A 6è l’àrea de Coneixement del Medi Social i Cultural s’imparteix en castellà.

 ANGLÈS

Metodologia

Metodologia activa amb l’anglès com a llengua vehicular a l’aula.

Ús de l’expressió oral com a punt de partida a Parvulari i introduint de manera gradual les diferents habilitats lingüístiques, skills, el que permet un bon rendiment amb alumnes de diferent nivell.

Al Cicle Superior , l’estudi de la gramàtica es sistematitza fins arribar a l’expressió escrita .

Assoliment dels nivells necessaris per una bona continuïtat a la Secundària fruit de la coordinació entre l’escola, els Arcs i el CIC.

Utilització de recursos diversos: CD, vídeos, DVD, flash cards, pòsters, puppets, TPR, ordenador, llibres de suport, sortides al teatre…

Avaluació continua

NG

MÚSICA

Metodologia

Sensibilització musical a Llar d’infants

Mètode Dalcroze per treballar la rítmica a 2on cicle d’Educació Infantil.

Jocs, contes, danses per als més petits

Participació en les festes tradicionals: Castanyada (Parvulari va a una Residència d’avis a cantar i ballar), Concert de Nadal (els alumnes més grans formen una orquestra que acompanya a tots els cursos que canten), Carnestoltes (cada curs realitza una cançó segons la disfressa escollida), Sant Jordi.

Participació en les diferents activitats de ciutat:

  • P-5 A la recerca del joc perdut,
  • 2on. Dansa Ara
  • 4rt. Cantània a l’Auditori de Barcelona

Partim del mètode I. Segarra, el qual es basa en el Mètode Kodaly, i amb metodologia activa, a través de cançons populars i tradicionals, es van aprenent el ritme i les notes.

Cançons tradicionals catalanes i cançons d’arreu el món que es relacionen amb els temes que es treballen a l’aula.

Fomentar el treball d’equip escrivint les lletres de les cançons en grup.

Flauta a partir de 4rt (es treballa en petit grup).

Una sortida per curs al Palau, Liceu o Auditori.

Avaluació continua

MUS

EDUCACIÓ FÍSICA

Metodologia

Educació Infantil:

  • Es fa un treball corporal general intentant que el nen/a vagi adquirint els continguts i les habilitats d’una manera natural, tenint en compte el seu procés evolutiu i respectant els límits individuals de cadascú.
  • Piscina: És un mitjà ideal tant per fer un treball motriu molt complert com per fer un treball d’hàbits afavorint l’autonomia dels infants.
  • Es potencia la lliure expressió del nen/a per la via motriu que els ajuda a establir relacions de comprensió amb el món exterior, estructurant el pensament i expressant el seu món emotiu.

Educació Primària:

  • Treball centrat en dos grans blocs: els valors, hàbits, normes i actituds i els continguts curriculars de l’àrea.
  • La metodologia de treball es basa principalment en el joc ja que  considerem el mecanisme més idoni per introduir tots els continguts d’una manera motivadora. Alhora que es diverteixen, treballen.
  • Piscina: Al Cicle Inicial i Mitjà es realitza una sessió de piscina on els monitors els ensenyen a nedar mentre poleixen l’estil a qui ja en sap.
  • Poliesportiu: Al Cicle Superior fan una sessió al poliesportiu de Els Arcs on s’introdueixen els esports col.lectius.  

Treball interdisciplinar amb altres materies, especialment amb l’àrea de música.  Avaluació continua. Participació en les diferents activitats de ciutat: Raid Atlètic. (5è i 4t E.P) , Cursa d’orientació. (3è E.P), Dansa Ara. (2n E.P), Biatló escolar (6è E.P) i Joc Perdut. (P5).

EF